Elérhetőség:    +36 30 940 8622    temto@temto.hu

Professzionális megoldások
ÁRGARANCIÁVAL

KÉRJE AJÁNLATUNKAT
HÁZHOZSZÁLLÍTÁSSAL
KAPCSOLATBAN

SPÓROLJON PÉNZT
AKCIÓS AJÁNLATAINK
SEGÍTSÉGÉVEL!

AKCIÓS AJÁNLATOK
MINDEN HÉTEN!

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT
+36 30 248-3243
+36 30 940-8622

SFbBox by afl odds

Ütős ajánlatok!

Lexikon

Mi a cement?

Forrás: Wikipédia

A cement olyan hidraulikus kötőanyag, amelyben a kötő- és adalékanyagok víz hozzáadásával kémiai reakcióba lépnek egymással és azokat a cement képes tartósan összeragasztani. Megbízható adat hiányában az évenkénti cementgyártás a világon száz millió tonna nagyságrendűre becsülhető.

A cement elnevezés a római időkig nyúlik vissza, amikor is az opus caementitium kifejezést az olyan (a betonhoz hasonló) falazott szerkezetekre használták, amelyek kőzúzalékból és az azt összetartó égetett mészből készültek.

Az alábbiakban az egykori és a mai Magyarország cementgyárai is szerepelnek. Jóllehet az építéshez kötőanyagot - meszes habarcs formájában - már Géza fejedelem korában is használtak, a cement ismerete és használata nagyon lassan terjedt el Magyarországon. A Széchenyi-lánchíd építésekor az alapokhoz Beocsinból hozatott nyersanyagból jó minőségű, római típusú cementet égetett Clark Ádám a Magyar Tudományos Akadémia helyén. A források két különböző helyet említenek első cementgyártó helyként: Beocsinban és Mogyoróskán, mindkettőt a 1860-as években. Annak ellenére, hogy a Benczúr József által működtetett mogyoróskai cementek még New Yorkba is eljutottak, az üzem 1934-ben bezárta kapuit. A beocsini gyár cementje is nagyon kedvelt volt, melyből szállítottak külföldre is. 1918-ig ez a gyár volt az ország legnagyobb cementgyára.

A Lábatlani Cementgyárat 1868-ban alapította egy komáromi földbirtokos, melyben 1876-ban indult meg a portlandcement gyártása. A Nyergesújfalui Cementgyárat 1869-ben alapította Benkó Károly, mely az I. világháború után megszűnt. 1880-ban alapították az Újlaki (óbudai) Cementgyárat. A Gurahonci Cementgyár, az akkori Arad megyében, kis teljesítményű létesítmény volt. A 20. század elején sorra épültek a cementgyárak: Litvaillón, Zágráb mellett, Tordán, és Selypen.

A Bélapátfalvi Cementgyárral kezdődött a korszerű üzemek létesítése 1908-ban. A cementgyár felszereléséhez a gépeket Németországból szállították és ekkor épült ki az Eger-Putnok között vasútvonal is. A Beremendi Cementgyárat 1909-ben alapította Schaumburg-Lippe herceg. A berendezések hajtását és villamos energia ellátását saját gőzgépekkel látták el.

1920-at követően a következő cementgyárak voltak Magyarország területén: Beremend, Bélapátfalva, Felsőgalla, Lábatlan, Nyergesújfalu, Újlak és Selyp. Ezek együttes éves kapacitása ekkor 660 ezer tonnára tehető, mely a következő években jelentősen visszaesett és csak a II. világháború után kezdett újra nőni. A nyergesújfalui gyár 1925-ben, az újlaki pedig 1929-ben zárta be kapuit. A felsőgallaiból átalakult Tatabányai Cement- és Mészmű 1984-ben fejezte be a cement gyártását, a selypi és bélapátfalvi gyárak pár évvel később szintén bezártak. Jelenleg a teljes magyar cementipar, valamint az ágazathoz tartozó szolgáltatói szektor és infrastruktúra jelentős része két külföldi cég tulajdonában van (a svájci Holderbank és a német Heidelberger Zement AG). A rendszerváltás után öt cementgyár üzemelt hazánkban. A lábatlani és a hejőcsabai a svájciaké, a beremendi és a Dunai Cement- és Mészmű váci üzeme a németeké lett (utóbbi kettő Duna-Dráva Cement Rt. néven egyesült). Jelenleg építkezések folynak Királyegyháza és Nyergesújfalu mellett.

A mai cementek összetételét tudatosan állítják össze, szemben az egykori cementekkel, amelyek összetétele a márga természet adta összetételétől függött. A cementet mészkő és agyag hozzávetőlegesen 2:1 arányú keverékéből, esetlegesen az ezek hordozó márga felhasználásával gyártják. Az agyagot a megtört mészkőhöz vagy márgához adagolják. A cementgyártást három fő műveletre szokás osztani:

nyersanyagok előkészítése,
klinkergyártás (égetés)
cementgyártás (őrlés)

A bányából beérkező nyersanyagokat keverés után kiszárítják és nyers porrá (nyerslisztté) őrlik malomban. Ehhez szükség szerint összetételt korrigáló anyagokat adnak (pl. piritpörk, homok), majd silóban tárolják. Az őrlés során keletkező poros levegőt elszívják és elektro-filterben portalanítják. A nyersliszt egy bizonyos hőcserélő rendszeren (hőcserélő torony) keresztül megy, kiég, majd egy forgó, enyhén ferde pályájú cementégető kemencében klinkerré granulálódik (először zsugorodik, képlékeny és folyós állagúvá válik, majd golyókká áll össze). A klinkergranulátumot gyorsan lehűtik és tározóba helyezik. Végül a lehűlt klinkert - esetlegesen kiegészítő anyagokkal keverve, például gipsszel - golyós vagy görgős cementmalomban megőrlik.

A gyártás technológiája szerint lehet a gyártás nedves, félszáraz vagy száraz. A nedves technológia elnevezés arra utal, hogy a nyersanyagok őrlése víz jelenlétében történik, a félszáraz eljárásnál 12-16% vízzel míg a száraznál víz nélkül. A száraz eljárással gyártott cement alkálifémtartalma nagyobb, mint a nedves eljárással készült cementté. A gyártás sok energiát igényel, mivel az anyag előállításakor az őrölt mészkövet, agyagot és az adalékanyagokat 1450 °C-ra hevítik, hogy klinker képződjön belőlük, melyből őrlés és gipsz hozzáadása után lesz a portlandcement. A gyártás költségeinek csökkentése és a meg nem újuló energiaforrások megőrzése érdekében a cementgyárak gyakran hasznosítanak szelektált hulladékból előállított fűtőanyagokat is (pl. gumi).

K-jelzés beton

A K jelzés a képlékeny konzisztencia, mixerbeton-könnyebb bedolgozhatóság rövidítése.

A különböző mixerbetonok jelölései

C 6 - 24 FN, C 8 - 24 KK, C 6 - 24 K, C 6 - 16 FN, C 6 - 16 KK, C 6 - 16 K ahol

  • "C" az alapanyagra utaló jelölés, azaz Concrete (beton)
  • "6" szilárdsági mutató (6 N/mm2)
  • "24" maximális kavics szemnagyság (24 mm)
  • "KK" konzisztencia 

A beton szállítása

betonszállítás

beton szállítása alapvetően a megrendelt betontípustól függ. A földnedves beton szállítható billencs gépkocsikkal, azonban a mixerbeton csak mixer gépkocsikkal szállítható, hogy elkerüljük a beton megkötését. A PUMIX gépkocsik különlegessége hogy egy normál méretű betonpumpával van felszerelve, igy a kész mixerbeton célba juttatása igazán könnyű feladat

  • Billencs gépkocsikkal
  • Mixer gépkocsikkal
  • PUMIX gépkocsikkal

 

Ha csak kisebb munkáról van szó természetesen nem érdemes transzportbetont rendelni. Ez esetben magunk kell gondoskodjunk minden alapanyagról:

Cement: friss és jó állapotú legyen, amelyet száraz helyen tárolunk.
Adalékanyag: a kavics legyen szennyeződésektől mentes, földet nem tartalmazzon.
Viz: cask tiszta vegyi szennyeződésektől mentes vizet használjunk, egyébként jelentősen változhat a kész beton szerkezete és teherbíró képessége.
Speciális adalékanyagok: ház betonkeverés esetén legyünk nagyon óvatosak az adalékanyagokkal, hiszen nehéz pontosan adagolni. A rossz és egyenetlen adagolás több kart okozhat mintha nem teszünk bele semmit

 

C 25-24/KK Tem-to Kft

Felhasználási terület: födém, lépcső, térburkolat, járda, fal, pillér, erkély, koszorúbeton; pumpálható beton

Gépbérlés,gépkölcsönzés,új és használt gépek forgalmazása - Tem-To Kft 06 30 9 408-622

Tem-To Kft  2045,Törökbálint,Őrház u.22. 06 30/9 408-622

Új és használt ipari gépek forgalmazása,bérbe adása.

Bérelhető építőipari gépeink:

Betoncsiszoló

Betonmaró

Burkolatbontó gépek(önjáró)

Leszorító henger PVC,linoleum burkolathoz

Egytárcsás csiszológép különböző feltétekkel

Polírozó gépek

Suroló gépek

Ipari porszívók(gépekhez csatlakoztatható)

Résmarógép

Leister hegesztőgép PVC,linoleum gumi burkolatokhoz

Hőlégfúvó gépek terőszigeteléshez,medence-fólia hegesztéshez

Hegesztőzsinórol széles választéka PVC,Linoleum,gumi

Profilok.élvédők,burkolatváltó sínek,szegélyek raktárról.....

További információk:www.temto.hu

 

Átlátszó Beton - Érdekesség

Cikk forrása: több éves internet cikk

Létezik átlátszó beton? Igen, méghozzá egy magyar fiatalember, Losonczi Áron találta fel. A világon megannyi híres építész kereste a megoldást a súlyos betonfalak barátságosabbá tételére. Ez nagy örömünkre egy magyarnak sikerült, világszerte nagy visszhangot váltott ki. Az angol neve után ? Light Transmitting Concrete ? röviden LiTraConnak keresztelt anyag ötlete tulajdonképpen igen egyszerű: a betonhoz rétegenként optikai üvegszálak ezrei keverődnek. Ez éri el, hogy az elenyésző arányú és vastagságú üvegszálak a betonban pontonként továbbítják a fényt. S mindezt függetlenül a beton vastagságától, ugyanis a tesztek eredményéből kiderült, hogy a beton fényáteresztő képessége változatlan marad akkor is, ha húsz centiméter vagy húsz méter vastag betonról van szó.

További érdekesség, hogy egy LiTraCon-fal egyik oldalán állva a másik oldali fény színét is meg tudjuk állapítani. Hibátlanul látszanak az ellentétes oldalon a tárgyak vagy például a fák falra vetődő árnyékai, és mindez olyannyira meglepő, hogy szinte el sem hinnénk, hogy valódi, kavicsból, homokból, cementből és vízből készült betonfal előtt állunk.

 

Eddig három esetben alkalmazták az átlátszó betont, egy családi háznál, illetve amit mi is szemügyre vehetünk: a Komáromban álló Európa Kapunál és a pécsi Cella Septichoránál. Legközelebb a Duna-parton épülő Corvinus egyetem fogadópultját építik meg belőle. A fiatal feltaláló tárgyal arról is, hogy a World Trade Center helyén épülő egyik felhőkarcoló első tíz emeletének burkolata is a LiTraCon legyen, míg Japán is folyamatos érdeklődést mutat a fényáteresztő beton iránt. Az üvegbetont a világon elsőként a japán Sumita Optical Glass vállalat egyik szigetországi üzeme gyártja 2006-tól.

Toma Mihály cégvezető

Szabad és kötött fogású többszörös magyar bajnok birkózó.

Tudjon meg róla többet!

Betoncsiszolás

  • Régi és új betonfelületek csiszolása, polírozása pormentes technológiával.
  • Kérésére mintafelületet készítünk.
  • A betonfelület teljesen zárt ezért pormentes
  • A polírozás előtti fázisban olaj és víztaszító impregnálás kérhető
  • Terazzo-szerű fényes betonmegjelenés
  • A pormentes technológiának köszönhetően akár üzem közben is készülhet
  • Azonnal használatba vehető és környezetbarát
  • Nincs garanciális probléma, nincsennek felváló részek

Kapcsolat / Contact

+36 30 248 3243
+36 30 940 8622

temto@temto.hu

Törökbálint,2045.Őrház u.22.
Nyitva: H-P 8:00 - 16:00 között